szerda, március 26, 2008

Phyllobates Bicolor terráriumi tartása

Phyllobates Bicolor/Feketelábú nyílméregbéka/

Ez a nem is oly kicsin béka viseli jogosan a nyílméregbéka nevet másik két társával (Phyllobates terribilis és Phyllobates aurataenia).Mérgük rendkívül erős elegendő 20 felnőtt ember vagy 20.000 kifejlett egér elpusztítására.A terráriumi állatoknál nincs méregtermelés ,mivel a méregtermeléshez különféle hangyafajok szükségesek amik kicsiny hazánkban nemfordulnak elő.
A hazai hangyafajoakat nem fogyasztják el.De azért fő az elővigyázatosság.Információm szerint a 3-4. generációs állatokban nem mutattak ki mérget , a vadonbefogott állatoknál pedig 6hónap 1 év elteltével tűnik el a méreganyag.
A kifelett békák mérete a hímek 39mm-sek a nőstények pedig 42mm-sek.A nőstény állatok jóval teltebbek a hímek pedig robosztusabbak.Az ivarérettség körübelül 1 év után következik be.
Színük a sárgástól egészen a narancsvörösig terjed.A lábuk zöldes feketés.Hasuk szürkésfekete.Előfordulnak olyan példányok amelyeknél fekete sáv húzúdik a háton.
Ez a faj kifejezetten talajlakó, de egy nagyobb ágat helyezzünk el a terráriumba keresztbe.Nálam előszerettel mászkálnak rajta.

Én egy 50x40x40cm -es terráriumba tartok 5 példányt.
A terrárium hátfalát a jól bevált kéreggel borítottam és 2 filmes dobozt helyeztem el petézőhelynek benne.A hátfalat scindapsussal futtattam be.
A talajt mohával és tölgylevéllel borítottam be a magas páratartalom eléréséhez.
A terráriumot néhány broméliával díszítettem és egy borostyán ágat helyeztem el keresztbe.
A talajra került még egy félbevágott kókusz .
A magas páratartalmat 80-100% napi 2x-i spricceléssel erem el.Fontos ügyelni a hőmérsékletre ,mert ezek a békák maximum 26C-ot viselik el. A hűtést egy 6x6cm-es számítógép ventillátorral érem el.
Szaporodásbiológiájukról egyenlőre nem tudok beszámolni.Nyár közepére várható az ivarérés.
Táplálásuk nem okoz nagy problémát a kifejlett békák elfogyasztják a napos tücsköt ,muslincát és viaszmoly hernyót.A fiatal egyedeknek adjuk ugróvillást táplálék kiegészítésként.
A vitaminokról se feledkezzünk meg.

Fauna:0.0.5

Dendrobase

Nincsenek megjegyzések: